01 juli 2024

Hoe Jan Willem bleef plakken na zijn stage!

In februari 2024 begon Jan Willem zijn stage bij Webwijs met één duidelijk doel: zichzelf ontwikkelen als developer. Geen standaard stagiairetaken, maar echt meedraaien op projecten. Inmiddels zijn we ruim een half jaar verder en is hij niet meer ‘de stagiair’, maar een vaste collega binnen het team. In dit blog neemt hij je mee in zijn ervaring!

Deel blog
Een jongeman in een groen sweatshirt zit achter een bureau, aandachtig een model Formule 1-raceauto in elkaar te zetten of aan te passen, alsof hij klaar is voor de volgende fase. Het model heeft een zwarte en rode kleurstelling met het Oracle-logo.

Developer Jan Willem

 

Op zoek naar de juiste plek

Begin februari 2024 startte ik mijn laatste stage als webdeveloper bij Webwijs. Ik zocht een plek waar ik echt veel kon leren en mee kon werken aan echte projecten. Geen standaard stagiaireklusjes zoals koffie halen of losse taken waar niemand zin in had, maar een stage waarin ik mezelf kon ontwikkelen als developer.

Na een fijn intakegesprek had ik meteen een goed gevoel bij Webwijs. Het leek me een gezellige en leerzame werkplek en dat bleek helemaal te kloppen. Een paar weken later begon mijn stage en werd ik direct opgenomen in het team.

Een jonge man zit aan een tafel met een laptop en lacht naar iemand op de voorgrond die onscherp is. Op de tafel staan boeken, een koffiepot en kopjes. Achter hem hangen sportfoto's aan de muur.

Meewerken aan WordPress- en Magento projecten

Vanaf dag één deed ik mee alsof ik er al langer zat. Ik kreeg eerst een brede introductie in alle vakgebieden waar Webwijs mee bezig is, zoals marketing en social media. Ook als developer is het handig om daar wat van te weten. Zo begrijp je beter hoe een website niet alleen technisch moet kloppen, maar ook strategisch wordt ingezet.

Daarna dook ik de techniek in. Ik werkte mee aan WordPress websites en Magento webshops en kreeg inzicht in het volledige ontwikkelproces. Geen meekijkstage dus, maar echt meedoen. Precies wat ik hoopte.

Inlezen klanten - Werken bij Webwijs

Van styling tot structuur

Persoonlijk heb ik altijd een voorkeur gehad voor frontend development. Ik vind het leuk om bezig te zijn met styling en opbouw, en ervoor te zorgen dat websites er visueel strak uitzien. Gelukkig kreeg ik daar bij Webwijs volop de ruimte voor.

Van stagiair naar collega

Mijn stage duurde zo’n vijf maanden. Nog voordat die was afgelopen, kreeg ik de vraag of ik wilde blijven. Voor mij was dat een makkelijke keuze. Ik voelde me op mijn plek, had veel geleerd en wist dat ik hier nog verder kon groeien.

Fast forward, naar nu ruim een half jaar later en ik schrijf dit blog als developer bij Webwijs. Ik ben niet langer ‘de stagiair’, maar een volwaardig teamlid dat zelfstandig projecten oppakt en meebouwt aan de groei van het bedrijf.

Een kind speelt met een witte speelgoedauto op een kleurrijke speelmat en beweegt de auto over een wegpatroon. De achtergrond is wazig met rode en gedessineerde details.

Hoe mijn werk er nu uitziet

In mijn rol werk ik op verschillende vlakken. Zo zorg ik dat websites technisch helemaal op orde zijn voor zoekmachines. Denk aan het verbeteren van de snelheid, het toevoegen van gestructureerde data en het ervoor zorgen dat alles goed indexeerbaar is.

Daarnaast ben ik vaak te vinden bij de supportdesk, bij ons beter bekend als 'oploskoffie'. Daar help ik klanten met hun vragen, van kleine stylingfoutjes tot grotere technische uitdagingen. En natuurlijk besteed ik veel tijd aan frontend development, mijn favoriete onderdeel. Ik kan me helemaal uitleven in de styling en opbouw van websites en webshops, zodat ze niet alleen goed werken, maar er ook strak uitzien.

Een jonge man staat bij een ronde tafel, houdt een open laptop vast en presenteert aan twee zittende collega's als op een podium, in een modern kantoor met een blauwe geometrische muurschildering op de muur.

Nog lang niet klaar met leren

Wat ik het meest waardeer bij Webwijs, is dat ik de ruimte krijg om mezelf te blijven ontwikkelen. Er is altijd iets nieuws te leren, een techniek, een workflow of een andere manier van werken.

Ik begon hier als stagiair met de ambitie om een betere developer te worden. Nu, een paar maanden later, merk ik dat ik daarin echt stappen heb gezet. Het mooiste is, dat ik ook nog lang niet klaar ben met leren.

Team development Webwijs

Stage of baan? Bij ons kan het allebei!

Jan Willem begon ooit als stagiair en bleef plakken als developer. Zijn verhaal laat zien dat een stage bij Webwijs niet ophoudt na vijf maanden, maar juist het begin kan zijn van iets veel groters. Wil jij ook die kans pakken? Of je nu stage wilt lopen of direct aan de slag wilt. Wie weet word jij onze volgende successtory!

Bekijk onze vacatures

Even kennismaken?

Lijkt het je wat om bij ons stage te lopen? Laat van je horen, we maken graag kennis met je.

Ingrid werkt achter laptop aan vergadertafel op kantoor met kleurrijke achtergrond en koffiebeker.